pomagamyjulkowi / 1. O Julku
Jesteś:Liczniki na stonęGościem Juleczka:-)))

Witam Cię serdecznie na mojej stronce

Zapraszamy do oglądania najnowszych zdjęć w Galerii 
   1. O Julku
   2. 1% podatku
   3. Apel
   4. Diagnoza
   5. Podziękowania
   6. Pamiętnik mojej mamy
   7. Linki
   8. Galeria
   9. Kontakt


Księga Gości Juleczka
 

1. O Julku


Rozwój Juliusza od urodzenia był nieharmonijny, co było spowodowane zmiennym napięciem mięśniowym, a także alergią pokarmową, jednakże był on dzieckiem spokojnym i pogodnym, aż do wieku 18 miesięcy. Nagle otaczający go świat stał się źródłem ciągłej frustracji, stresu i niepokoju. Z dziecka uśmiechniętego stał się chłopcem lękliwym, płaczącym, uciekającym od świata i ludzi, nie nawiązującym kontaktów nawet z własnymi rodzicami i rodzeństwem. Zamiast bawić się jak inne dzieci i z innymi dziećmi, zaczęły się pogłębiać zachowania dziwne, niezrozumiałe, takie jak: samookaleczenie, autoagresja, a także różnego rodzaju autostymulacje. Okazało się, że Juliusz cierpi na zaburzenia związane z przetwarzaniem bodźców z otoczenia i potrzebna jest terapia Integracji Sensorycznej. Musieliśmy też zaostrzyć dietę Juliusza i jest on w tej chwili na diecie bezmlecznej, bezglutenowej i bezcukrowej.

W wieku trzech lat Juliusz otrzymał oficjalną diagnozę: autyzm wczesnodziecięcy. Dodatkowo jego choroba spowodowała, że nie tylko przestał się uczyć, interesować otaczającym go światem, ale wręcz zaczął cofać się w rozwoju i tracić wcześniejsze umiejętności, w tym przestał zupełnie mówić. Juliusz nie uczy się poprzez obserwację i naśladowanie, nie ma też motywacji wewnętrznej, dodatkowo jest też dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, co znacznie utrudnia koncentrację oraz sprawia, że jego zachowanie jest często nieodpowiednie do sytuacji - krzyczy, płacze, głośno śmieję się, ucieka w panice nie zdając sobie sprawy z istniejących zagrożeń. Wszystko to sprawia, że jest dzieckiem niesamodzielnym, wymagającym stałej opieki i pomocy nawet w prostych życiowych sytuacjach.

Terapia Julka  jest procesem żmudnym i długotrwałym oraz kosztownym. Ważne, aby zaczął zauważać piękno otaczającego go świata, zaczął nawiązywać relacje z rówieśnikami, poszedł do szkoły, a w przyszłości potrafił samodzielnie funkcjonować.



 
Copyright ©2009 by dorotajakubiec
www.projektowaniestron.zafriko.pl
Kreator Stron www